dierproeven

Ik ben lid van proefdiervrij, ik gruw ervan dat een dier mishandeld wordt zodat ik mijn kleren kan wassen of make up kan gebruiken. Ik probeer zoveel mogelijk dierproefvrije producten te kopen, en dat lukt eigenlijk voor de meeste dagdagelijkse dingen wel.
Maar nu kreeg ik een nieuwsbrief waarin staat dat het aantal dierproeven verdriedubbeld is in 2006 voor het testen van voedsel! Helaas is het niet helemaal duidelijk om welke dingen het gaat, maar veel voor light producten en voedsel additieven.
Veel van de testen zijn niet goed op de mens toegespitst, dus echt onnodig. Er bestaan gewoon goeie dierproefvrije manieren om te testen.
Bovendien waarom geloven mensen toch zo heilig in het gebruiken van al die onzin-voedsel producten: light en je dagelijkse portie fruit en groente in een potje...
Koop toch gewoon appels en peren, wortels en bloemkool!! Gegarandeerd proefdiervrij en haast altijd veeel goedkoper!
Maar wat betreft de additieven, dat zijn dus de E nummers..een blik in mijn keukenkastje leert dat het er bij mij ook vol mee staat...
Hoe weet ik nou of het kopje cup-a-soup wat wij vanmiddag lunchten niet eerst in het oog van een konijn is ingespoten oid?
Ik wordt hier echt een beetje moedeloos van!
Enige oplossing is alles zelf maken van verse producten; gezonder, lekkerder en goedkoper. Dus nog een tandje erbij wat betreft bewust consumeren...

Voor het originele bericht lees hier.

2 opmerkingen:

Sokssawat! zei

Precies, ben het helemaal met je eens! alles zelf maken loont: niet alleen voor de dieren, maar 't is ook veel gezonder! En ook nog eens veeel lekkerder....voor je het weet vraag je je af wat je ooit lekker aan die Cup a soup hebt gevonden.

Anoniem zei

Wij proberen de laatste tijd ook steeds meer E-nummer vrij te kopen maar dat valt nog niet mee. Vegetariër worden lijkt het meest milieuvriendelijk, kijk maar eens op een pakje charcuterie en schrik niet.........
We hebben al overwogen zelf een varken te houden maar tot nu toe eten we dan maar Veeakker-vlees en verbouwen zoveel mogelijk zelf onze groenten. En dierproefvrije cosmetica natturlijk

Annette